Skreddersydd programvare som forenkler

Dine programmer skal forenkle din arbeidshverdag. Unngå notater som flyter rundt, sammenkrøllede papirlapper. Ha kontroll på kommunikasjonen med kundene. Når informasjonen blir registrert på rett plass med en gang, kan du få ut de rette rapportene umiddelbart.
Iotek har spesialisert seg på utvikling av skreddersydd programvare som dekker små og mellomstore selskapers behov. Vi strømlinjeformer din informasjons- og dataflyt, og kan integrere løsningene med eksisterende programvare som regnskapssystem, crm eller nettsider.
Enten du ønsker en bedre tilpasset løsning for å registrere timer, håndtere bestillinger, eller sammenstille data fra ulike kilder for internkontroll, lytter vi til deg, og lager akkurat det du trenger for å oppnå dine mål på en effektiv og god måte.

Noen kunder med fantastiske løsninger fra iotek

Marine Dynamics lager et komplett norskutviklet system som inkluderer både fiskerisporing (VMS) og fangstdagbok (ERS), som enkelt holder kontroll på fiske og fangst ombord på fiskefartøy.
Dykkerkompaniet utfører de fleste typer undervanns-oppdrag, fra anleggsarbeid til akutt utrykning. De gjør oppdrag langs hele norskekysten og i utlandet.
Conceptomed lager smarte medisinske systemer med fokus på forbedrede enheter og prosedyrer som letter overholdning av krav fra helsesektoren og forbedrer pasientbehandling.
Brøytekontroll er en planleggingsmodul og en app, utviklet for entreprenører som driver med vintervedlikehold. Dette moderne systemet gir deg full kontroll over brøytinga.
Brøytekontroll ble laget for å gjøre planlegging av brøyting enklere.
Se prosjekt 
Conceptomed lager smarte medisinske systemer med fokus på forbedrede enheter og prosedyrer som letter overholdning av krav fra helsesektoren og forbedrer pasientbehandling.
Se prosjekt 
Dykkerkompaniet trengte hjelp med å lage en løsning som forenklet prosessen fra oppdrag til dykk, og til registrering av timer for sine ansatte, som videre skal faktureres kunden oppdraget gjøres for.
Se prosjekt 
Marine Dynamics lager et komplett system som enkelt holder kontroll på fiske og fangst ombord på fiskefartøy.
Se prosjekt 

Vår tilnærming

Du kan forvente en samarbeidsprosess som vil kombinere flere tjenester for å gjøre det hele til en god opplevelse og som gir et godt sluttresultat
1 -

Fra idè til produkt

Når du kommer med en ide, en problemstilling eller utfordring, starter vi med å kartlegge hva som skal løses og hvordan vi kan forenkle prossessen.
2 -

Raske resultater

Suksessfaktoren er å la det være kort vei fra ide til produkt. Det er viktig at du som kunde er involvert i alle deler av prosessen. Allerede fra vi har en skisse blir du konsultert. Ved hjelp av digitale skisser som vi kaller en prototype "etterlignes" funksjonaliteten slik at din ide blir virkelighet på et mye tidligere tidspunkt.
3 -

Tett samarbeid

Det å la ditt team og våre utviklere samarbeide tett, så fanger vi opp viktig tilbakemelding på et tidlig tidspunkt. Vi bruker ikke masse tid på å lage overbevisende presentasjoner. Vi produserer fungerende prototyper av ideen. Dette gjør at du som kunde får en mye bedre innsikt i hvilken retning prosjektet tar.

Når skissene er godkjent starter vi med å utvikle løsningen, og konverterer prototypene til ferdige design.
4 -

Integreringer

Forenkling av arbeidsflyt handler ikke bare om å registrere data digitalt, men det handler om å få forskjellige systemer til å kommunisere med hverandre og utveksle data. Du unngår menneskelig feil når noen manuelt skriver av data fra et system til et annet. Den største fordelen er når du får frigjort tid slik at du kan gjøre lønnsomt arbeid i motsetning til å «flytte» data mellom systemer.
5 -

Testing

All vår utvikling er basert på «prinsippet». Testdrevet utvikling (TDD) vi benytter automatiserte tester som gjør at vi kan verifisere at all kode fungerer slik vi forventer. Det gir oss selvtillit til å si at koden fungerer, og det er mye tryggere å implementere endringer og utvidelser på et senere tidspunkt, når vi kan kjøre tester som bekrefter at applikasjonen fungerer som forventet.
Når applikasjonen er ferdig utviklet laster vi den opp på en testserver, slik at kunden kan få testet, og bli kjent med applikasjonen. Når kunden har godkjent produktet blir den aktivert på produksjons serveren.
Smartstyring av vinsj
Vi setter stor pris på samarbeidet. Dere er veldig profesjonelle, har breddekunnskap og følger oss godt opp!
Vidar Nilsen
- Toolfarm
Har du et prosjekt i tankene? 
La oss komme i gang.
Start et prosjekt
Hattvikveien 2
N-8373 Ballstad

Postadresse:
Rekstrand 10
N-8373 Ballstad

post@iotek.no
75 57 77 55

Org.nr.: 924 664 665 MVA
Opphavsrett © 2023 - Alle rettigheter
Personvernerklæring